Luet artikkelia:

Onko sisältösi surkeaa?

Moni bloggaaja tai nettibisneksen tekijä harmittelee lukijoiden tai sivustolla kävijöiden vähyyttä. Bloggaajan motivaatio hiipuu, kun kukaan ei käy lukemassa blogia. Nettibisneksen tekijä taas toivoisi lisää kävijöitä, jotta voisi muuttaa kävijät rahaksi.

Missä vika? Onko bloggaajan pakko perehtyä hakukoneoptimointiin saadakseen lisää lukijoita? Onko nettibisneksen tekijän hankittava epämääräisiltä sivustonikkareilta lisää linkkejä, jotka toisivat mahdollisia asiakkaita sivustolle? Vai pitäisikö ostaa Googlen AdWords-ohjelmasta mainostilaa?

Todennäköisesti mikään edellämainituista ei ole pysyvä ratkaisu.

Useimmiten ongelma näet piilee siinä, että sivuston tai blogin aihepiiri ei kiinnosta riittävän monia ihmisiä.

Toinen vaihtoehto on, että sisältösi on yksinkertaisesti niin surkeaa, että kukaan ei viitsi lukea blogiasi tai palata sivustollesi.

Jos bloggaat elämästäsi, on sinun turha kuvitella blogisi kiinnostavan suuria massoja. Jos bloggaat muodista, on sinulla huomattavasti paremmat mahdollisuudet kerätä blogille lukijoita. Mutta jos sisältösi on surkeaa, ei kiinnostava aihekaan auta.

Tähän ongelmaan on helppo ratkaisu: kirjoita enemmän, julkaise vähemmän.

Kirjoita joka päivä tuhat sanaa, mutta julkaise vain kolmesataa sanaa. Karsi sanottavaasi, tiivistä ilmaisua, deletoi ajatuksettomat kappaleet. Siisti tekstiä, korjaa kielioppia.

Sisältösi paranee väistämättä.

Tämän artikkelin kirvoittamat kommentit

Esitä oma näkökulmasi

Lukijat

 

Copyright 2010.

Blogi käyttää kevyesti tuunattua Modern Clix -teemaa, jonka Introblogger on muokannut Blogspotia varten.