Lainsäätäjät ja laillisuuden valvojat ovat vaikeuksissa verkon kanssa: verkkomainonta on villiä länttä, jossa kuluttajansuoja näyttää usein unohtuvan. Siksi kuluttajan kannattaa olla tarkkana törmätessään verkkosivuihin, jotka lupaavat helppoa rahaa nopeasti.
Yleensä nämä helppoa rahaa mainostavat sivustot perustuvat kumppanuusmarkkinointiin -- ne houkuttelevat lukijoita rekisteröitymään esimerkiksi jonkun kansainvälisen pelisivuston jäseneksi esittelemällä aukottoman tienausmenetelmän.
Kasinohuijaukset
Yksinkertaisen vedonlyöntistrategian esittelyn tarkoitus on antaa yksinkertaiselle lukijalle käsitys siitä, että peleissä on mahdollista voittaa järjestelmällisesti.
Tämän jälkeen mainossivusto esittelee lukijoille muutamia kasinoita, jotka tarjoavat lukijalle ilmaista pelirahaa. Mainossivuston ylläpitäjä saa palkkion jokaisesta uudesta rekisteröityneestä pelaajasta.
Valitettavasti voittavaa järjestelmää ei ole olemassa, ja pelisivustojen esittämä kaksinkertaistamisstrategia johtaa lopulta tappioon.
Voitko ansaita rahaa kotona ilman vaivannäköä?
Jenkkisivuilla esitellään usein myös järjestelmiä, joiden avulla voit tienata rahaa netissä ilman vaivannäköä.
Yleensä tämä perustuu automaattisesti luotuun sisältöön, joka esimerkiksi muokkaa Wikipedian artikkeleista sekasotkuista sisältöä. Ideana on, että Googlen kautta sivustolle tulee kävijöitä, jotka klikkaavat mainoslinkkejä, koska sivustolla ei ole mitään järkevää luettavaa.
Muutama vuosi sitten menetelmä saattoi toimia hyvinkin, mutta hakukoneet ovat kehittyneet koko ajan paremmiksi. Siksi roskasivuille on entistä vaikeampi saada kävijöitä.
Sen vuoksi sinun ei kannata maksaa senttiäkään e-kirjasta tai valmiista tietokoneohjelmista, jotka auttavat sinua rakentamaan roskasivustoja.
Hyvä artikkeli!
Mielenkiintoinen kirjoitus! Tsemppiä vuodelle 2015!
On totta, että verkko on vielä 2000-luvullakin pääosin valvomatonta. Moni sivuston ylläpitäjä on valmis vuokraamaan mainostilaa kattaakseen ylläpidosta koituvat kustannukset. Ongelma on, että ylläpitäjää ei usein kiinnosta mainoksen sisältö, kunhan rahat tulevat tilille. Esimerkkinä monilla suomalaisillakin sivuilla nähdyt bannerit, jotka ilmoittavat klikkaajan voittaneen jonkun palkinnon.
Internet on siitä uniikki ympäristö, että sen valvonta ja varsinkin sisällön hallinta on käytännössä mahdotonta. Suomen lainsäädäntö on verkkosukupolvea pahasti jäljessä. Vaikka verkossa tapahtuvaan mainontaan saataisiinkin tehokkaat lait, on niitten käytäntöön pano haasteellista. Vaikka Suomessa toimiviin hämäräperäisiin toimijoihin voisikin puuttua, voi toiminnan helposti siirtää löyhemmän lainsäädännön maihin.
Voisikin todeta, ettei huijauksia saada lainsäädännöllä ikinä kuriin. Sen sijaan täytyisi panostaa ihmisten valistamiseen. Nykysein nettisukupolven tulisi opettaa vanhempiaan parempaan media-kritiikkiin.
Esitä oma näkökulmasi