Microsoftilla on oma Google-mainoksia vastaava mainosohjelma, joka ei liene bloggaajien keskuudessa yhtä tunnettu kuin AdSense. Tämä muuttuu varmasti nopeasti, sillä Microsoft on nostanut Seattlessa (USA) syytteen kolmea kanadalaista Internetin käyttäjää vastaan "napsautuspetoksesta" (click fraud).
Tim Cranton johtaa Microsoftin tiimiä, joka työskentelee Internetin turvallisuuskysymyksien parissa. Cranton määrittelee Microsoftin blogissa napsautuspetoksen seurvaasti:
Click fraud occurs when a person, automated script or computer program imitates a legitimate Web surfer and clicks on an online ad for the purpose of generating a fraudulent “charge-per-click” without having actual interest in the target of the ad’s link.
Tähän saakka mainosten napsauttamisesta on saanut pelätä vain menettävänsä jo ansaitsemansa tulot. Mikäli oikeusjuttu menee läpi, tulee Google epäilemättä seuraamaan Microsoftia oikeusjuttujen tiellä.
Esitä oma näkökulmasi