Luet artikkelia:

Viisi ohjetta Twitter-seuraajien keräämiseksi

Twitterin kaupallinen hyödyntäminen on mahdollista vain keräämällä seuraajia, jotka ovat kiinnostuneita tuotteesta tai palvelusta, jota aiot markkinoida seuraajille. Tässä suhteessa Twitter ei siis eroa blogin kaupallisesta hyödyntämisestä.

Tavallisen blogin lukijakunnan rakentaminen on hidas prosessi. Uusia vakituisia lukijoita saattaa ilmaantua vain yksi viikossa. Twitterissä taas kuka tahansa kerää helposti monta uutta seuraajaa päivässä.

Seuraajien kerääminen onnistuu helposti, kun noudatat seuraavia vinkkejä:

Kirjoita englanniksi. Twitterillä on vain vähän suomenkielisiä käyttäjiä. Tähtäimeen on otettava globaalit markkinat.

Pysy asiassa. Upota tekstiisi niitä hakusanoja, joita arvelet Twitterin käyttäjien käyttävän etsiessään kiinnostavaa luettavaa. Näiden hakusanojen täytyy liittyä myös Twitterin ulkopuoliseen liiketoimintaasi, oli kyse sitten blogista tai tavaroiden tai maksullisten palveluiden myymisestä.

Käytä kanavia. Twitter ei varsinaisesti tue ryhmiä tai kanavia. Twitterissä on kuitenkin yleistä lisätä viestin loppuun #-merkillä alkavia kanavien nimiä. Jos haluat siis tavoittaa vaikkapa Internet-markkinoinnista kiinnostuneita Twitterin käyttäjiä, lisää viestisi loppuun sana #internetmarketing tai #marketing.

Käytä hakutoimintoa. Etsi itse Twitterin käyttäjiä, jotka kirjoittavat oman liiketoimintasi aihepiiristä. Ryhdy seuraamaan näitä. Useimmat Twitterin käyttäjät noudattavat vastavuoroisuuden periaatetta, ja alkavat seurata omien seuraajiensa viestejä. Jos näin ei käy, voit myöhemmin karsia pois käyttäjät, jotka eivät seuraa sinua.

Bloggaa, älä mainosta. Jos viestisi ovat pelkkää markkinointia, et todennäköisesti kerää suurta seuraajakuntaa. Kirjoita siis Twitteriin pääasiassa oikeaa sisältöä, ja heitä mainosviesti väliin vaikkapa kerran tai kaksi päivässä. Tällöin et ärsytä seuraajiasi.

Noudattamalla näitä viittä ohjetta, pitäisi lukijakunnan rakentamisen sujua helposti. Lisäksi lukijakunnan pitäisi koostua täsmälleen liiketoimintasi kannalta oleellisen niche-markkinan edustajista.

Palaa keskiviikkona kello 18.00 lukemaan Rahasta-blogin seuraava artikkeli!

Tämän artikkelin kirvoittamat kommentit

Esitä oma näkökulmasi

Lukijat

 

Copyright 2010.

Blogi käyttää kevyesti tuunattua Modern Clix -teemaa, jonka Introblogger on muokannut Blogspotia varten.