Luet artikkelia:

Toisiko Twitter lisää lukijoita uutuusblogille?

Twitter on viimeisen vuoden kuumimpia Internet-uutuuksia. Twitter on eräänlainen mikroblogi, jossa yksittäisten viestien pituus on rajattu 140 merkkiin.

Twitterin avulla tienaamista vaikeuttaa merkkimäärän rajallisuuden lisäksi se, ettei tekstiin voi upottaa ulkopuolisia mainoksia. Tämän vuoksi käyttäjän on opittava mainostamaan omaa Twitterin ulkopuolista palvelua omilla viesteillä. Mainostaminen ei tietenkään saa olla liian läpinäkyvää, sillä ketään ei kiinnosta seurata pelkkää mainoskanavaa.

Kirjoitan parhaillaan ensimmäisiä juttuja uuteen englanninkieliseen blogiini. Blogin aihepiiri on rajattu varsin tiukasti. Rajaus on syntynyt on yhdistelmänä omia kiinnostuksiani ja mahdollisimman korkeita AdSense-napsautushintoja. Lisäksi otin ajoissa selvää myös siitä, että aihepiiriä sivuavalla blogilla ei ole kovin suurta kilpailua.

Seuraavan kuukauden aikana kirjoitan uuteen blogiin mahdollisimman runsaasti juttuja. En edes yritä löytää blogille suurta lukijakuntaa. Sen sijaan yritän kerätä itselleni Twitterissä mahdollisimman paljon seuraajia, jotka ovat kiinnostuneet uutuusblogin aihepiiristä. Tavoitteena olisi saada kuukaudessa 1000-2000 seuraajaa Twitteriin.

Twitterissä tämä tapahtuu varsin yksinkertaisesti: teen blogin aihepiiriä sivuavia sanahakuja ja ryhdyn seuraamaan käyttäjiä, jotka kirjoittavat blogin aihepiiristä. Suuri osa seuraamistani Twitterin käyttäjistä tilaa vastavuoroisesti oman Twitter-kanavani, mikäli lähetän samaa aihepiiriä sivuavia mikrobloggauksia.

Kun blogissa on valmiina muutamia kymmeniä juttuja, ryhdyn mainostamaan blogia Twitterissä. Twitterin seuraajien joukosta toivoakseni tulee myös blogin aktiivilukijoita.

Mainostamiseen ei kannata ryhtyä heti. On turha mainostaa blogia tai sivustoa, jolla on vasta muutamia juttuja. Sisältöä tarvitaan enemmän, jotta blogi jäisi heti ensivierailulla lukijoiden mieleen. Ensivaikutuksen voi tehdä vain kerran - siksi en mainosta uutuusblogia edes täällä.

Tämän artikkelin kirvoittamat kommentit

Esitä oma näkökulmasi

Lukijat

 

Copyright 2010.

Blogi käyttää kevyesti tuunattua Modern Clix -teemaa, jonka Introblogger on muokannut Blogspotia varten.