Muotibloggauksen ammattimaistuminen tapahtui nopeammin kuin arvasinkaan. Tämä tapahtui kuitenkin niin, että naistenlehti Olivia osti Blogilistan suosituimman blogin: Paras aika vuodesta siirtyy maaliskuun puolivälin jälkeen Olivian verkkosivuilla luettavaksi.
Olivian kannalta tämä on tietysti looginen ratkaisu: ostetaan uusmedian puolelta tärkeä kilpailija osaksi omaa julkaisua. Olivia saattoi saada näin 200 000 kuukausittaista kävijää itselleen. Näistä suuri osa on hyvin tiiviisti blogia seuraavia lukijoita, joten ostopäätös oli varmasti Olivian kannalta fiksu veto.
Suurin osa lukijakunnasta suhtautuu muutokseen kannustavasti, ainakin näin voi päätellä Honey Junkien kommenttiosaston viesteistä. Blogimaailman kaupallistuminen ei siis tunnu häiritsevän ainakaan muoti- ja tyyliblogien lukijakuntaa.
Honey Junkie kertoo, että Olivian tulo blogin kustantajaksi tekee blogista sivutyön. Blogin lukijakunta on kuitenkin niin suuri, että siitä olisi todennäköisesti saanut itselleen myös vakituisen päivätyön.
Saa nähdä, mikä Blogilistan suosituimmista tyyliblogeista seuraavaksi siirtyy kaupalliselle kustantajalle julkaistavaksi. Arvauksia otetaan vastaan kommenttilaatikkoon!
Esitä oma näkökulmasi